mandag den 28. juli 2014

Vikinge-erfaringer

Learnings from the vikings strike back

Hornslet-spejderne holder lejrbål.
Søndag forlod de første små spejdere lejren. De var glade og tilfredse med oplevelserne - og vi talte med et par stykker af dem.
On Sunday the youngest scouts and guides left the camp. They were happy as well as content with the camp's activities - and we have spoken with two of them.




Armaan, Gyngespejderne, Søborg


Jeg har kun været spejder i tre uger - så det var helt fantastisk at være med. Jeg har sovet i telt for første gang, men det allerfedeste var den dag, hvor vi selv skulle snitte skeer. Jeg var den eneste i gruppen, der ikke skar mig på kniven.
Det er sjovt at være spejder, fordi der sker så mange forskellige ting.
I have just been a scout for three weeks and hence it was absolutely fantastic to be here. I have slept in at tent for the very first time, but the most awesome day was the day, where we had to carve spoons for ourselves. I was the only one in our group, who didn’t cut oneself on the knife. Being a scout is fun, because we do so many different things.

Ida, 1. Hornslet Trop

Det er min første rigtige sommerlejr, men det er ikke første gang, jeg ligger i telt. Mine største oplevelser har været at prøve at farve garn - og så den aften, hvor vi fik helstegt pattegris.
Jeg kan godt lide at være spejder, fordi vi gør en masse ting, som ikke sker derhjemme.
It is my first real summer camp, but it isn’t the first time that I sleep in a tent. My two biggest experiences have been to try to dye yarn – and the evening, where we had a roasted whole sucking pig. I like being a guide, because we do a lot of things, which we never try at home.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar